torsdag 22 januari 2009

Preventivmedelsfrågan på tapeten

Och så kommer vi till frågan om preventivmedel.

Ja, damppojken har gjort sig förtjänt av kondomlöst sex. Men jag vill inte äta p-piller igen! Jag slutade med det efter mitt förra långa förhållande, och blev på någon vecka störtkåt! Det vill jag inte stänga av igen. Och damppojken är mycket bestämd på den punkten: han vill absolut inte bidra till något i mitt liv som gör mig mindre kåt. Bra.

Så vad gör jag? Jag behöver era förslag, kära läsare. Hjälp!

3 kommentarer:

Anonym sa...

Varför inte kondom? Har han problem med kondom eller? Visst, "seriösa" förhållanden och där man har mycket sex, kanske det kan vara både dyrt och trist... hihi... annars är det det enda du kan känna dig helt säker med.

Jag hoppas att han har testat sig för allt- 2 ggr...hehe... innan du låter honom ha sex med dig oskyddat. Och att du kan lita på honom... ni får väl köra på säkra perioder och så använda kondom när det är osäkra perioder? (Köp "säkra-perioder-datorn" och håll koll)
Det finns väl inte så många alternativ egentligen, om inte du vill använda pessar t ex. Verkar krångligt, aldrig testat själv, men jag tycker det verkar vara en sån fipplig grej...

Annars får ni väl bara vara beredda att ta konsekvensen om det skulle hända... ;-)

Lycka till!

Anonym sa...

Kopparspiral är hormonfritt. Om man nu vill ha koppar insatt i kroppen.
P-ring ska inte påverka lusten lika mycket som p-piller har jag för mig.
P-dator funkar också men är lika krångligt, speciellt om man sover borta en del.

Eller så får ni köra avbrutet och hålla tummarna som din oansvariga fru.

Maggie Westrum sa...

hormonfri piral :-)