torsdag 18 december 2008

Guatemala, the uncut version

Frun har nu haft de flesta akommor som finns i Centralamerika, och idag tillbringade vi formiddagen pa flashigt sjukhus, dar hudkliniken som vi skulle besoka delade doktor och lokal med skonhetsoperationerna. Frun och jag gissade friskt vilka som skulle in och botoxa sig och vilka som hade eksem (som Frun). Till slut kom elegantaste damen ut med sin vaninna, och hon hade stora plaster klistrade langs alla fd. linjer i ansiktet, linjer som nu var ett minne blott. Pa TV:n ovanfor oss visades en TV-sapa om en plastikkirurg och hans familj, som overtygade sin gamle far att botoxa sig, och som fick alla de snyggaste brudarna (kirurgen alltsa, inte den gamle fadern).

Det visade sig att fruns prickar, som spridit sig till en fjardedel av henne nu, kom sig av nagot som man i varsta fall kan svullna upp i hela kroppen av, inklusive lappar och ogon (botoxeffekt alltsa) sa fragan ar hur mycket action det blir for henne nar hon aterforenas med sin kille i Mexico. Men det var inget farligt, sa doktorn. Vi akte vidare, och atta timmar senare har Frun turistmage (koleravaccin, till trots). Sjalv ar jag hopplost forstoppad och ser ut som om jag vore i fjarde manaden.

Som tur ar, ar piel canela betydligt mer maya har, och jag foredrar kanel.

4 kommentarer:

Anonym sa...

hehe... vilket ställe ni hamnade på... botox... skrämmande och spännande ;-) Stackars lilla frun som får jobbiga åkommor... hoppas det löste sig! Fortsätt lev i äventyr- låter härligt!!

Anonym sa...

På västfronten intet nytt???
Födelsedag coming up, önskas: Kramar. Jävligt stora, varma, kärleksfulla.

Anonym sa...

Jag hoppas inte du tänker lägga ner din blogg med? Ser fram emot uppdatering om damp-killen mm ;-)

VågaVaraVillebråd sa...

Än så länge lägger jag inte ner...