söndag 27 juli 2008

Det perfekta ögonblicket

Jag får ett rus, när jag sitter i taxin hem klockan sju på morgonen efter ytterligare en otrolig natt i Barcelona, och ser den nyligen uppgångna solen blända fram mellan fasaderna. Den varma gryningsfärgade vinden fläktar mig hårt i ansiktet och håret blåser bakåt. Jag är ganska full, lagom hög och adrenalinet pumpar i blodet. Jag har dansat så att håret var lika blött som om jag precis kommit ur duschen, och nu torkar håret i värmen av solen som redan börjat hetta upp den, för ett kort ögonblick, svalare luften.
Ruset varar hela vägen hem och upp i lägenheten. Jag vandrar runt i den knäpptysta lägenheten, där två utfestade pojkar redan sussar. Tystnaden är perfekt och jag upplever korta ögonblick av intensiv lycka, helt utan anledning. Jag rullar en porrito och somnar underbart.

1 kommentar:

Anonym sa...

Precis som det ska vara alltså. Fint.