tisdag 23 september 2008

Lammet är inget modelejon

Och så var det det där med lammets byxor. Bilden av honom blir nämligen inte tillnärmelsevis komplett om man bara känner till söndagskvällens Top 5.

Denna gång hade han M-J-U-K-I-S-B-Y-X-O-R på sig. Med långkalsonger under!
Jag fattar det inte. Vem fan har mjukisbyxor på sig??? Grå. Med muddar nertill.
Och det var inte "vi hänger en söndagkväll så jag har mjukisbyxor på mig". Det var "jag har byxor på mig och de är mjukisbyxor".
Ännu konstigare blir det när han har jävligt snygga kalsonger. Och alltid uppmärksammar vad jag har på mig.
Han är alltså inte immun mot smak. Han verkar bara strunta i vilka byxor han själv har på sig.

Så där stod vi och småpussades i tunnelbanan på väg till våra respektive jobb på måndagsmorgonen. Jag i dräkt och kappa och han i mjukisbyxor. Vi måste ha sett väldigt roliga ut.

4 kommentarer:

bagaren sa...

Dra på trissor! Ett lamm i mjuksbyxor. Jag tycker det låter hur mysigt som helst. Men om det är högsta prioritet att fixa lammets klädstil, så kan du ju trösta dig med att du har att göra med ett lam och inte att gammalt frå. Unga killar är formbara. Äldre är det inte. Hade det gällt en 50-årig man med mjuksbyxor hade du nog fåptt förlika dig med mjuksbyx-approachen. u har du ju istället att göra med tt ugnt formbart lamm och har alla möjligheter att forma detta lilla lamm enligt dina egna önskemål.

Sedan är det ju en annan sak att jag tycker det låter rätt skönt med en kille med avslappnad attityd. Tusen gånger hellre en kille med mjuksbyxor, än en krystad stureplanstyp med märkeskläder från topp till tå. Hua!

För övrigt anser jag att du måste fortsätta hålla oss stadgade typer uppdaterade om dina eskapader.

Anonym sa...

precis såna mjukisbyxor med mudd som jag letar efter ju, fast svarta! fast jag skippar långkallingarna. lammet kanske kan tipsa om bästa mjukisbyxbutikerna?

VågaVaraVillebråd sa...

Ska fråga honom.

Anonym sa...

Nej, jag fattar inte alls. Om jag kunde skulle jag nästan jämt gå i mjukisbrallor. I mina ögon finns det heller inget snyggare än en kille i baggy mjukisbrallor. Det är lika snyggt som en kille i snygga baggy jeans. Så var nu snäll och låt mig veta varför detta är en grej.