måndag 8 september 2008

Nytt lamm ger mig vingar

Hur gamla får lamm vara för att få kallas för lamm? Nu när jag fyllt 31 borde 24 år platsa. I så fall har jag vallat in ett nytt lamm i mitt stall. Han pluggar till pilot och håller just nu på att lära sig att starta och landa, enligt egen utsago. Ett jättefint, väldigt lent lamm, som i ärlighetens namn är mer ett lejon i sängen.

När han kravlade sig ur bingen vid 6-tiden på morgonen och skulle på toa var han med stora kliv på väg ut i lägenheten spritt språngande naken. Det bor två tjejer till här, påminde jag. Han klädde väldigt bra i min karmosinröda morgonrock. Färgen lyste mot hans ebenholtsfärgade hy.

1 kommentar:

Anonym sa...

Vilken tur att du fick den där morgonrocken i födelsedagspresent. Fast jag hade ju inte haft något emot att se ett ebenholtsfärgat, naket lamm i gryningen...