lördag 20 september 2008

Serve ess, nätboll eller utklassning?

Tennisjävlaspelaren gör det igen. Kastar bollen högt upp i luften, drämmer till och serve ess!
Ett långt sms, där han berättar att det går en dag utan att han tänker på mig, på mitt leende och på hur det var att vara tillsammans med mig. Att han skriver detta för att tomheten hindrar honom från att andas och från att leva.

Drama queen, säger min fru. Ego, säger La Mejicana - han lägger det bara på mig och gör inget åt det. Tönt, säger Lillasystern, och släpper sedan resolut ämnet. Han har insett vad han går miste om, säger ytterligare någon.

Ja. Enligt planen skulle han ha varit här och hälsat på i en månad, just nu. Legat där i min säng, som en romersk gud. Eller lagat mat i mitt kök. Eller gjort sig redo för en lång promenad runt nå'n holme med mig under armen. Det går han ju definitivt miste om. Och jag har blivit nerknuffad från 21:a våningen igen.

Jag e yr. Vet inte om jag ska slänga mig efter bollen, nonchalant låta den rulla förbi medan jag skrattar svalt eller på erbjuda motståndaren en match på mina premisser. Om han inte kan andas, den stackaren, är väl det bästa att han tar ett plan hit och betalar för sitt uppförande med sex, kärlek och uppskattning?

3 kommentarer:

Anonym sa...

Lätt att sitta där på andra sidan jorden och riva upp sår när man inte behöver behöver stå för det på riktigt. Släpp den bollen.

bagaren sa...

Om han inte kan andas, tycker jag gott han kan sluta andas och se vad som händer. Killen hade sin chans att komma hit och njuta av Sverige och fjällvandring med drömkvinnan. Nu valde han bort det och om han inte kan andas är väl det hans problem. Förresten finns det väl Brikanyl även utomlands om han har andnöd?

Ovanliga vantar sa...

tycker man kan ställa högre krav på sina partners att även om dem bara ska snacka sig ti sex elr närhet så ta i lite å gör de utan klyshor. Ditt leende å att han inte kan andas andas ju bara andefattitt