onsdag 10 september 2008

Nya jaktmarker att beträda

Är på väg till mitt livs första branschmingel. Det blir vin, mat och föreläsning om Baltikum (det förstnämnda verkar roligast). Och en chans att spana in konkurrensen. Framtida arbetsgivare. Och att bara spana.

Fast frågan är om jag skulle stå ut med en person som jobbar i samma bransch som jag. Ibland är jag så trött på mig själv efter arbetsdagens slut att jag överväger att säga upp kontakten med mig. Och det finns gränser för hur mycket kreativt kritstrecksrandigt jag står ut med att ha i garderoben. Mina gamla baggies skulle känna sig djupt förolämpade om det flyttade in herrkostymer på granngalgen.

Ok, nu kanske jag går händelserna lite i förväg. Jag kommer förmodligen bara prata med folk jag redan känner. Men jag laddar upp med visitkort. Mohohohahahaha!

1 kommentar:

Anonym sa...

jag är inte trött på dig. törstar snarare. vi bör ses i helgen känner jag bestämt. känner du?