fredag 28 november 2008

Flisan i mitt hjärta

Min guddotter är kanske det vackraste barn som finns! Hon är ett framtida kap, den saken är säker:
1. Söt som socker
2. Nära till skratt
3. Opretentiös
4. Begåvad (hon följer mig med blicken)
5. Kurvor på de rätta ställena

Henne ska jag ansvara för i hennes föräldrars frånfälle. Huga! Och jag ska ansvara för att hon blir varken bortklemad eller omedveten om hur världen fungerar i föräldrarnas närvaro. Hon ska kunna komma till mig när föräldrarna inte fattar någonting. Vi ska bryta mot regler. Hos mig ska hon få dricka sherry och läsa Jackie Collins-böcker om hon vill. Vi ska äta godis mitt i veckan. Jag ska lära henne cykla. Och flörta.

4 kommentarer:

Anonym sa...

hehe... jag har faktiskt två små prinsessor som jag är fadder eller gudmor till- alldeles själv! Så jag har allt ansvar för att förmedla allt det där... och jag som trodde att det handlade om att lära dom det kristna budskapet eller nåt åt det hållet... läste visst inte det där fadderbrevet så noga som jag fick av prästen... dumdidumdidum... ;-)

Anonym sa...

He he, jag har visst inte heller läst det där fadderbrevet så noga...Men visst är det underbart att få följa de små liven!

Maggie Westrum sa...

ehum...blev sjalv gudmor denna helgen. Och lyckades i samma veva konvertera till katolicismen. Jag svarade "ja" pa alla fragor som priesten fragade. Sa nu ar det val bikt som vantar. Kan du tanka dig det?

Dina gudmors uppgifter later helt klart lattare och betydlig mysigare.

Anonym sa...

heheheh, gulp, jojo, låter ju bra. Finns det ångervecka på det där gudmammeriet eller...? Bäst jag köper privat tandförsäkring till henne redan nu om hon ska klara av att bita i allt det där godiset, sherryn och andra sötsaker som jag inte ens vill tänka på.