fredag 21 november 2008

Vill ha

Jag har definitivt en grej för fel killar. Illegala invandrare, killar med lite för stor fäbless för gräs eller asociala typer med större IQ än EQ. Igår drack jag vin med en kille som har damp. Eller ADHD, heter det ju. Han är totalt oregerlig, stimmig, kan inte behålla jobb och hamnar alltid i konflikter. Han är världens finaste, såklart, bara trasig och skör och lagom missanpassad eftersom ADHD inte fanns när vi växte upp och det har hunnit gå fel på de flesta plan redan. Mitt hjärta börjar genast klappa och jag vill ta hand om honom och vara den stabila punkten som han stimmar runt. Såklart med förhoppningen att behovet av att stimma ska avta och jag ska ha Räddat honom. Han skulle inte säga nej, det vet jag.

3 kommentarer:

Anonym sa...

Fly!
Det funkar aldrig så...

VågaVaraVillebråd sa...

Jag är åtminstone medveten om mekanismen. Det tror jag kommer att hålla mig på behörigt avstånd. Tillräckligt länge för att lusten ska gå över. Hoppas jag.

VågaVaraVillebråd sa...
Den här kommentaren har tagits bort av skribenten.