onsdag 26 november 2008

Motorväg eller avtagsväg?

Undrar vad det är som gör att man med vissa relationer bara VET. DIREKT. Att detta är en relation från första kyssen. Medan man med andra relationer inte har en jävla ANING. ALLS. Förrän efter väldigt länge. Det fanns något i hans blick. Som gjorde mig näsan generad (kors i taket).

Damppojken är en gangster. Eller förre detta. Har haft sin beskärda del av trubbel och strul. Orsakat en hel del. Menar att han självmedicinerat sin ADHD. Att han nu har slutat med det. Det vet man ju inte förrän man hängt ett tag. Men han är ett under av ömhet, vänlighet och kärleksfullhet. Min Fru är skeptisk. Själv är jag som i en dimma. Prestationsprinsessan och Syster Duktig i mig blir alldeles pirriga av tanken på att bryta mot konventionerna och att ge mig in i ett äventyr. Men jag vet av erfarenhet att de vill kliva av karusellen igen om det snurrar för fort och för länge. Ska man då kliva på alls?

3 kommentarer:

Anonym sa...

Ska och ska, hjälper det verkligen med "borden" i det här läget? Skulle inte tro det va. Du kanske inte behöver lägga gasen i botten, håll dig i rätt körfil bara till att börja med, känn av kurvorna.
Det suger att jag inte får träffa dig innan ni åker. För övrigt.
Puss

Anonym sa...

Jag håller med. Lyssna lite på mina skeptiska åsikter men inte allt för mycket. Mår du bra så mår jag bra. Puss

Ovanliga vantar sa...

Just roll with it liksom. Alla har strul , frågan e bara vikken typ av annorlundaheter pallar du leva me?