fredag 8 augusti 2008

Lapdance åt svenska folket

Nu kan även DU lära dig att dansa lapdance!

Det är texten som möter mig när jag kliver upp ur tunnelbanan och ska ta en after work med Frun och blicken faller på en väggposter. Men vad skönt! Jag har ju en längre tid undrat hur i hela fridens namn jag ska kunna veta om min lapdance är korrekt utförd och enligt konstens alla regler. Not.

Däremot blir jag hemskt nyfiken. Vad är lapdance aerobics? Ska någon sitta på en stol medan jag utför djupa knäböj eller kanske några v-steg in över denna någon? Kanske med hantlar? Eller är detta fortsättningskursen på den ganska uppmärksammade striptease aerobicen som kom för något år sedan, där man skulle svänga sig runt en stripteasestång i aerobicstakt? Spontant känns det som att en lapdance skulle kunna vara bra träning. Mycket knäböj. Bra för rumpa, lår och nedre magmuskulaturen. Om man bränner kalorier av att hångla, så.

2 kommentarer:

Anonym sa...

Och jag som fortfarande har problem med att hålla takten när jag går på gym/aerobic... hur skulle det se ut med lapdance?!! Katastrof ha ha!

Anonym sa...

Ja, det är ju nästan så att vi måste testa. Om det inte är bra träning för rumpan så kan det ju vara bra träning för skrattmusklerna i alla fall.