torsdag 7 augusti 2008

Vad svarar man?!

Jag pratar flera gånger i veckan med "min" projektledare på översättarbyrån som vi samarbetar med på jobbet. Han är oerhört charmig, har trevlig röst, är kvick som attan och får mig att skratta. Vi pratar ofta i evigheter om helt andra saker än prepositioner.

Idag, mitt i ett sådant samtal, då vi faktiskt pratar om en kund och hur vi skulle hantera ett visst praktiskt problem, får jag höra den kanske bästa felsägningen i historien:

Jag: "Vad ska vi göra åt detta då, tycker du?"
Han: "Ja, jag vet precis vad jag skulle vilja göra med dig!"
Jag: "... (svälj)"
Han: "..."
Jag (andlöst och lite i falsett): "Mm?"
Han: "Ja, alltså DET är ju en helt annan sak än vad vi pratar om här, så om vi skulle återgå till det, he he".

Och som inte det var nog har jag råkat bjuda honom på fest, utan att någonsin ha träffat honom. Måste nog styra upp en fika, för att minimera risken för antiklimax.

1 kommentar:

Anonym sa...

Det här hoppas jag du fortsätter rapportera om.