måndag 25 augusti 2008

Sammetsnatt och sammetsögon

Lördagens fest var helt underbar! Som en bal på slottet! Trots ihållande regn som bildade vattenpölar över halva festplatsen och lukten av blöta kavajer var natten perfekt. Min Fru var enastående vacker. Maten utsökt. Vinet billigt. Gott om goda återseenden. Bra musik och hundrafemtio personer som dansade på ett mycket litet utrymme. Jag drack mig ännu snyggare än jag redan är (hrm). Jag var het. Jag hade en gammal snigel efter mig som vägrar att ge upp, fortfarande efter två år. En ny snigel som messar oavbrutet (misslyckade singer/songwriters med polisonger och dålig hållning är INTE min typ). Och ett lamm med sammetsögon som jag säkert hade förbarmat mig över om jag inte skulle sova hos mamma.

Jag älskar Malmö! Hela stan är kärlek, vin och sång. Jag hoppas att jag kan ta med mig magin till vardagslivet här uppe i 08-land.

Inga kommentarer: