måndag 4 augusti 2008

Kung Fu Pandas sanna lyte

(Den fd) relationen med den förbannade katalanen har plötsligt tagit nya vändningar. Vi har börjat bråka mobilt. Efter tre veckors total tystnad plingade vid det vid lunchtid in ett sms som borde ha kommit för länge sedan. Först vred det sig lite i mellangärdet när jag läste att nej, jag ångrar inte att jag gjorde slut fem dagar innan din ankomst till stan. Sen hände det igen - jag blev arg! Vad är det med denna man som framkallar sådan ilska i mig? Det är befriande att få bränna iväg ett totalt omoget "pilluta dig, det är du som är dum. Och FUL, haha!", så det gjorde jag. Först tystnad och så kom svaret: har du glömt att du mer eller mindre bad mig dra åt skogen sist? Och då ska det vara synd om honom för att jag inte blev kåt, glad och tacksam när han dumpade mig fem dagar innan semestern? Jag tror jag dör! Och eftersom han enligt egen utsago inte ångrar sin manöver, så har jag ingen anledning att uppföra mig civiliserat och väluppfostrat. Sticker han fram sitt fula (nja) tryne ska han få en rejäl omgång till. Under bältet helst. Ha!

Inga kommentarer: