måndag 25 augusti 2008

Ystert lamm slår lätt sur bagge

Plötsligt såg jag att jag hade sms på min gamla mobiltelefon, som numera bara tjänar som väckarklocka. Jag kände inte igen numret så jag messade och frågade vem det var som undrade om jag var kvar i Malmö. "Jag är lammet från Amore" fick jag till svar. Sedan messade vi lite fram och tillbaka och han tyckte att vi skulle fortsätta höras. Fast jag bor i Stockholm. Det är ju lönlöst. Men entusiasmen värmde mitt frostiga hjärta. Och konsekvensen blev att jag mentalt slängde ut den frånskilda surbaggen Reklammannen och nu helhjärtat ska satsa på lammuppfödning. Jag stoppade Reklammannens (fortfarande) kvarglömde klocka i ett vadderat kuvert och stoppade ner mitt visitkort som jag skrivit på: "Är man inte mer angelägen än du så får man inte ligga".

3 kommentarer:

Anonym sa...

haha, you go girl. sällar mig till kön av intressanter av det möra köttet..

Anonym sa...

Helt rätt och jävligt coolt gjort. Är han inte kåt, glad och tacksam så förtjänar han inte dig.

Anonym sa...

Keep on rockin' girl.