fredag 31 oktober 2008

Dagens i-landsproblem

Nackdelen med att ha snygga killkompisar är att man inte kan ligga med dem. Och att andra tjejer kan ligga med dem, medan man själv måste låta bli. Ska man ligga med sina killkompisar så ska det helst vara för att man ska bli tillsammans med dem. Och det vill de sällan, eftersom vänskapen då riskerar att bli förstörd. Skulle man mot all förmodan ligga med en, kan man knappast ligga med någon annan i gänget vid något annat tillfälle. Det skulle bli konstigt då. Kompisarna pratar ju med varandra om sånt. Det gäller alltså att välja väl vem, om någon, som man ska förföra. Eller låta bli.

5 kommentarer:

Anonym sa...

well put darling. alldeles för jävla well put. en parentes: som lösenord för att få skicka in den här kommentaren tvingar jag knappa in ordverifieringen "redhora"...

VågaVaraVillebråd sa...

Det är för att IT-revolutionen nu har gjort det möjligt för datorer att inte bara tänka, utan även uttrycka åsikter. Förövrigt är ju alternativet alltid att strunta i konventionerna och ligga med dem ändå.

Anonym sa...

Uppenbarligen. Datorer är läskiga, och min är mongo. Bästa vore om jag lyckats projicera min analkande höstdepression på min laptop istället, då vore det fett värt det.
För övrigt är det inte så mycket konventioner som ligger i vägen som de faktorer (som vvv själv nämner) som gör risken överhängande att hamna med skägget i brevlådan. Eller mushåret. Hur fan det nu skulle gå till, men vi har ju brevinkastet på läglig höjd.

Detta inläggs ordverifiering: "koning"
Får mig osökt att tänka på "konkubin-ing".
Enligt Wikipedia: "En konkubin (lat. concubina, av concumbere, lägga sig tillsammans med någon) är äldre benämning på en kvinna, som lever tillsammans med en man och har samlag med honom, utan att vara gift med honom.

Maggie Westrum sa...

Nufortiden behover det inte vara ett storre problem, utan man maste bara valja noga. Nu nar vi ar vuxna tror jag att det ar viktigare att inte ligga med jobbarkompisar. Men inte kompisar. Ala vet ju by now vad som star pa spel.

Har jag hort. Vad vet jag, jag ar ju gift.

VågaVaraVillebråd sa...

Så talar en expert. Bra där Aleksandra! Jag har en vän som blev tillsammans med sin bästa killkompis, och det var lycka först och sedan gick vänskapen helt i kras. Han kom inte ens på hennes bröllop åratal senare. De var redan vuxna, om än inte så vuxna som de trodde. Om någon läsare vet något bra exampel på folk som legat med sina vänner så får de gärna rapportera.