torsdag 2 oktober 2008

Jag hatar managementskiten!

Jag ångrar att jag över huvud taget försökte vara duktig på jobbet. Nu molar huvudvärken och min upplevelse av omgivningens förväntningar gör att jag inte kan leverera någonting alls. Jag stirrar tomt in i datorskärmen. Varje kvart, halvtimme och timme måste tidrapporteras och max två timmar om dagen får vara tid som inte går att fakturera. Har du en gång framstått som driftig och självgående får du bära det oket för evigt. Nu får jag inga ordetliga genomgångar, utan uppgifter i stil med "kan inte du slänga ihop ett erbjudande till kunden, bara?". Va??? Nej, det kan jag inte. Jag kan absolut inte det. Inte mycket annat heller. Nu har ögonblicket kommit när jag avslöjas. De kommer att ångra att de befordrade mig. Anställde mig. Lärde känna mig. Allt. Jag vill gå hem och ligga under en filt och kedjeröka.

2 kommentarer:

Anonym sa...

usch... visst är det jobbigt den där känslan av att man är en bluff- och att folk endera dagen ska upptäcka att man är just en bluff och att man inte alls är så säker eller kan saker och ting som folk tror...
Men vet du... ALLA känner så... t om dom som anställt dig! ;-)

Du är bra, du kan ditt jobb och folk uppskattar dig för den du är. Dom befordrade inte dig över en kafferast- dom vet vad du kan och ingen är en övermänniska. Vi har alla bra och dåliga dagar och det vet du om dina arbetskamrater också...Du skulle inte se ner på nån som kanske gjorde nåt halvdant en dag, när dom annars sköter sitt jobb. Oroa dig inte- du är ingen bluff!! ;-)

Anonym sa...

Blä ja, det där är inte kul. Men precis som Anna säger: ALLA känner så någon gång. Och det går faktiskt inte att vara bäst hela tiden. Ibland behöver man fråga och ibland är inte det man gör tiptop. Men det är okej och dina kollegor gillar dig säkert mer om du inte är en läskig übermänniska som gör allt bra.
De kommer aldrig att ångra att de anställde, befodrade eller lärde känna dig. Så det så.

Gör det du hinner/orkar/kan i dag och i kväll får du middag, vin och trevligt sällskap hemma. Och ja, du kan röka men du får fan göra det på balkongen ;)
I morgon kommer det att kännas bättre.