fredag 31 oktober 2008

Hårklyverier

Det är nog inte meningen att jag ska ha någon frisyr! För hur jävla svårt ska det vara att hitta en frisör i den här stan, som inte antingen tänker "åh, en blivande tant i trettioårsåldern - bara frisyren som saknas" eller "hon ser tuff ut, jag ger henne en sådan där häftig frisyr som jag aldrig vågat ha själv". Va??!! Trehundratrettio spänn fattigare klev jag ut från en salong med en sorts frisyr uppe på huvudet och en annan frisyr på sidorna. Lite som Björn Borg minus pannband. Och då var mina instruktioner ganska tydliga: att klippa topparna och formge mig lite. Som tur är så ska det regna hela helgen, så jag kan ha mössa på mig.

2 kommentarer:

Anonym sa...

foto på frillan närapå krav!
:)
många hälsningar/ dr Lisa on call!

VågaVaraVillebråd sa...

Dr Lisa, härligt att du hänger kvar! Men jag kan absolut inte lägga ut en bild på frillan. Möjligtvis med en papperspåse på huvudet. I morgon går jag tillbaka till salongen och kräver omklippning. Jag ser ut som Kitty i Big Brother. Fem år för sent!