onsdag 15 oktober 2008

Polyamorös får passa sig i luren

Det gäller att hålla tungan rätt i munnen när man är polyamorös. Det är inte att rekommendera att prata med två dejter i telefon direkt efter varandra. Jag hade ganska svårt att hålla isär vem jag hade sagt vad till, och särskilt när båda samtalen nådde och passerade 45-minutersstrecket. För att inte tala om vilken skillnad det är på konversationerna, när man går från romantiskt flams och trams blandat med en diskussion om det statsvetenskapliga termen governance med Steve/Brandon, till diskussioner om platta organisationer och bokföring med IT-konsulten. Den ene har precis avslutat studierna och den andre har tolv år på arbetsmarknaden på nacken.

Funderar på att göra det hela till ett experiment. Inleda med en liten baslinjestudie nu och sedan komparativ metod så länge det varar. Undrar om man får veta mer om männen, eller om mig?

2 kommentarer:

Ovanliga vantar sa...

Hela bloggen e e rätt spännade experiment. Alla önskar att man ska va så jävla ärli hela tiden men när dem får ärliheten så pallar dem inte ändå. Man borde efter varje 1a date me nån säga sin bloggadress, be dem läsa å sen återkomma om dem e intresserade. Ja har gjort så på sistone, en av 5 stannar typ. Men nån kristen läste ett inlägg å vile lära känna mej men sen läste hon nårra gamla inlägg å då va de tack å hej, ingen biktchans där inte

VågaVaraVillebråd sa...

Hel jävla singellivet är ett experiment. Min dejt igår till exempel, med IT-konsulten, var helmysko. Man tror man börjat fatta hur det går till äntligen, men man har banne mig aldrig rätt.

Anledningen till att mina dejter inte får läsa bloggen är att jag inte vill att de ska veta att jag objektifierar män. Jag vill ju inte vara som en man. För den sorgliga sannaingen är att män fortfarande vill ha En Riktig Kvinna. För jag tvivlar starkt på att de flesta män Vågar Vara Villebråd. Då hade ju världen varit upp och ner. Och så kan vi ju inte ha det.